sobota, 1 lutego 2014

Sesja wzywa!

W tym tygodniu dostałem upragnioną paczkę z częściami do kompresora...
No i niestety czekała mnie mała porażka :D

W wielkiej swej głupocie, jakimś cudem nie zamówiłem jednej części. Zamiast 3 przejściówek z 1/2 na 1/4 cala zamówiłem tylko 2. W wolnej chwili będę musiał pojechać do jakiegoś obi, albo zamówić z allegro - ale to dodatkowe koszty.

Drugą sprawą jest gwint od butli gazowej - tutaj kompletny facepalm. Okazuje się, że butla gazowa jest gwintowana w drugą stronę xD Czyli jak normalny gwint nakręca się w prawo, to ten do butli powinien być nakręcany w lewo. Oczywiście mam zły, więc o żadnym nakręcaniu nie było mowy. Postanowiłem jednak pobawić się w pewne ulepszenia :D Poczytałem nieco internety i znalazłem rozwiązanie: zalutować szczelinę. Jednak żeby mieć jakąś szczelinę do lutowania trzeba najpierw jakoś tą redukcję założyć: w ruch poszła szlifierka kątowa, która pozbawiła butlę gwintu i da się normalnie (ale z pewnym oporem) nakręcić redukcję na płaski metal.

zabawy ze szlifierką zawsze spoko

Poszło całkiem nieźle, jednak lutowanie znowu zakończyło się porażką :D Bez kalafonii cyna w ogóle nie chce trzymać się metalu. Albo mam dwie lewe ręce i nic nie umiem zrobić, albo faktycznie brakuje tej kalafonii :)

Do kupienia: taśma teflonowa(do reszty gwintów), kalafonia, redukcja 1/2 na 1/4 cala. Przesyłka z allegro wyjdzie pewnie mega drogo, więc równie dobrze mogę poszukać tego w obi czy castorami. Niestety taka wycieczka zajmie zbyt dużo czasu: muszę poczekać do końca sesji, aż będę mógł spokojnie odetchnąć i rzucić algebrę, analizę i elitm w kąt.

A na razie: Niechaj przestrzenie wektorowe będą z wami! :D

PS. Nadal eksperymentuję z ustawieniami aparatu, więc reszta zdjęć jest po prostu do dupy. Może w końcu coś jakoś ogarnę :P

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz